fredag 16 november 2012

Saker och ting börjar röra sig

Då har man fått in två castingmöten på en dag. Det känns hur kul som helst! Ena jobbet är för Försvarsmakten och det andra är en intern film som eventuellt kommer att användas i försäljnings och presentationssyfte. Så hur kommer det sig att det har blivit mer rörelse de senaste månaderna jämfört med senaste 7 åren? Svaret är enkelt.

Idag söker jag jobb regelbundet och håller mig aktiv. Dels genom kurser för att underhålla och utveckla min verktygslåda (att lära mig spela olika typer av roller och hela tiden bli bättre på agera bl a). Det som också hjälper mig är att skriva om min utveckling som jag gör nu. Det påminner mig om min passion och för att jag ska kunna skriva fler inlägg så måste jag ju kamma hem fler jobb och för att hålla mig fokuserad så behöver jag hela tiden påminna mig själv om mina mål. Bloggandet är ett bra sätt att göra just det. Det är som att prata högt med sig själv, med andra och dela med sig av sina erfarenheter. Ungefär som en logg.

Ok, så 100% fokus, utveckling av verktygslådan och sist men inte minst att ha turen vid sin sida är vad som krävs för att det ska hända något enligt min uppfattning. Men satsar du på de två första kommer du längre än vad du tror är möjligt. Det gäller väl vilket område som helst egentligen.

Sedan kan man pressa in "knyta kontakter" osv men jag tror att det också hamnar under fokus och utveckling. Eftersom det är lätt hänt att man träffar "rätt" människor i branschen när man går t ex kurser och befinner sig på inspelningsplatser genom olika jobb.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar